In de zomer van 2018 stond Agnes Huizer van Dutch Heat Pump Solutions (DHPS) voor een grote uitdaging. Zonder veel ervaring in loonadministratie werd zij hier wel voor verantwoordelijk binnen het bedrijf. “We zijn in vijf jaar gegroeid van 2 naar 23 personeelsleden. Daar komt veel bij kijken. Gelukkig hoeven we dankzij LAHRS niet te rommelen met handgemaakte lijstjes, maar hebben we veel geïnvesteerd in automatisering.”
In het kort
Bedrijf: Dutch Heat Pump Solutions - DHPS
Activiteit: warmtepompdistributie
Plaats: Hardinxveld-Giessendam
Aantal medewerkers: 23
LAHRS-pakket: Samen
Geautomatiseerd overzicht
Agnes is blij dat de loonadministratie is geautomatiseerd. Ze weet nog goed hoe declaraties via via moesten worden doorgegeven met losse bonnetjes, mailtjes en Excel-bestanden. “Dat is verleden tijd. Collega’s kunnen nu digitaal en 24/7 zelf hun declaraties invoeren. Die worden automatisch netjes geregistreerd en verwerkt in de administratie.”
Ook de verlofmodule kan op complimenten rekenen. “We vragen onze medewerkers om hun verlof af te stemmen met directe collega’s,” zegt Agnes. “En LAHRS maakt dat makkelijk. In één oogopslag kan zowel werkgever als werknemer zien wie er vrij is. Ideaal als een medewerker ’s avonds thuis op de bank met de partner de vakantie aan het plannen is.”
Persoonlijke ondersteuning
De oorspronkelijke overstap naar LAHRS was spannend geweest. In dezelfde periode als DHPS overstapte, vertrok namelijk Agnes’ collega die de loonadministratie deed. Het was aan Agnes om zich wegwijs te maken in het nieuwe systeem. Gelukkig pakte het goed uit. Agnes: “Vanaf het begin heeft Lansigt ons ondersteund. Ik ben bij mijn contactpersoon op kantoor langs geweest en zij liet mij zien hoe het systeem werkte. Ik kreeg een papieren handleiding mee en ik kan nog steeds bij haar terecht.”
Het helpt volgens Agnes dat haar contactpersoon haar en het bedrijf goed kent. “Als ik een vraag heb, krijg ik binnen no-time antwoord of ze laat weten dat ze er verder induikt. Als ik iets niet snap en probeer het in mijn lekentermen uit te leggen, begrijpt ze precies wat ik bedoel. Dat persoonlijk contact is een waardevolle aanvulling op LAHRS.”
Meer informatie over LAHRS Online? Klik hier
27 december 2021
Geplaatst in:
Nieuws,
Klant in beeld