Toekomstbestendige werkgevers zien hun medewerkers als een investering. Dit blijkt uit onderzoek*.
Toekomstbestendig
Hoe kijkt u aan tegen uw medewerkers?
U ziet deze puur als kostenpost met daarbij de behorende omzet, marge en kosten.Óf:
De medewerker is uw krachtbron: klanten zijn tevreden en blij zijn én de medewerker zit zélf lekker in zijn/haar vel.In ieder geval is het opbouwen van een langdurige relatie tussen werkgever, medewerker en klant winstgevend op de lange termijn. Het is dan belangrijk dat u gezien wordt als goede werkgever!
Positioneer u zelf als goede werkgever
Medewerkers met de juiste attitude en mensenkennis zijn schaars. Koester hen zodra je ze vindt. Een goed salaris en doorgroeimogelijkheden zijn belangrijk. Om medewerkers bij u te houden zijn goede secundaire arbeidsvoorwaarden noodzakelijk. Investeer in uw medewerkers zodat zíj de klant van de toekomst ook aan u kunnen binden.
Onze 3 eerste tips:
laat de medewerker zich ontwikkelen d.m.v. opleiding en training; geef als eigenaar/manager/leidinggevende zelf het goede voorbeeld; zorg voor een prettige sfeer.Bij Lansigt hebben we de toekomst in beeld en brengen we u graag verder.
Heeft u assistentie nodig om de juiste medewerker te vinden? Koestert u de medewerker? Wilt u wel verder maar weet u even niet hoe? Team LAHRS denkt graag met u mee!
Bron: *rapport Retail 2030 van INretail, de grootste brancheorganisatie in retail non-food voor ondernemers in de woon-, mode-, schoenen- en sportbranche, Bladzijde 77 + 88 + 89
24 september 2019
Geplaatst in:
Nieuws